Skip navigation

picture-113

‘Ik ben niet meer in staat liefde te geven, al hou ik van de liefde.’

  ‘Ik hou ook van de liefde.’

  ‘Ja maar jij anders dan ik. Liefde zit voor mij in hele andere dingen, juist omdat ik liefde misschien niet goed snap voel ik haar.’

  ‘Bedoel je nu wat ik denk dat je bedoelt?’

  ‘Ik bedoel dat ik soms over de stad kijk en liefde voel voor de daken, en weet dat ik daar ergens, ver weg geboren ben, onder een van die daken.’

  ‘Je bent in het ziekenhuis geboren.’

  ‘De plek waar ik geboren ben is nu geen ziekenhuis meer, het is een stadsdeelkantoor met draaideuren. Een ziekenhuis heeft geen draaideuren.’

  ‘Ik denk dat ik wil slapen.’

  ‘Ik voel liefde als ik over een hoge brug fiets, ik voel haar als ik bijna omver word geblazen door een stevige wind, als mijn gezicht onder de motregen zit. Als het opeens donker is.’

  ‘Mag ik gaan slapen nu?’

  ‘Is dat van ons echte liefde?’

  ‘Ik wil slapen.’

  ‘Ga maar slapen.’

4 Comments

  1. Pefko:
    Sounion (Modern Greek: Aκρωτήριο Σούνιο – Akrotírio Soúnio; Latin: Sunium promonturium; Ancient Greek: Άκρον Σούνιον – Άkron Soúnion; Venetian: Capo Colonne) is a promontory located 69 km (43 mi, by road) SSE of Athens, at the southernmost tip of the Attica peninsula in Greece

    right?

  2. Rick, yes that correct!
    From this picture that i made myself, the ships come (used to come) from the left.

  3. Mooi.
    Niets aan toe te voegen.

  4. Dit is een volkomen onderschat stuk wat ik nu pas lees. Prachtig!!


Geef een reactie

