Skip navigation


Voor Tirade schreef ik een maand lang brieven. Zo begon het met een brief aan een postbode, daarna aan Ton van Riemsdijk die vele honderden brieven aan Gerard Reve schreef maar nooit antwoord kreeg. Aan een fietsenmaker, een brief op de verjaardag van Jan Aelberts, een korte briefwisseling tussen Rosa en Levi, aan de oprichtster van briefopbestelling, Ans van de Van Baerlestraat, aan Z, een kaart aan X, een tweede brief aan Jan Aelberts, een aan de toiletjuffrouw in de Hema, een drankzuchtige man in de straat, een tweede brief aan de zakenvrouw van het jaar 2008, een aan Bernard Madoff, aan de mysterieuze ‘L’, een gerechtsdeurwaarder, bloemenman, de abonnees van de Dieren-weekkrant, aan Dolores, Herman Brusselmans, aan een man die tegen zijn pan schreeuwt, Tiny Haeck, de vrouw van Louis Nanet, aan de mislukte dichter, de familie Heijenberg, de sigaret, Johannes en uiteindelijk aan X.

6 Comments

  1. No letter for me then….. : (

  2. Prachtige serie brieven, met zeer veel genoegen gelezen. Hoop dat ze ooit nog eens in drukvorm verschijnen, je weet wel: op papier 😉

  3. Inderdaad erg mooi en gevarieerde brieven. Blijven ze gewoon online?

  4. Beste David,

    Ik wil je bedanken voor de prachtige serie brieven (daar) op Tirade. Soms duurde het een beetje lang voordat er een nieuwe was, maar altijd kwamen ze. (zoals met de echte post, die ook steeds onregelmatiger komt) Je onderwerpen, woordkeuze en sfeer… allemaal zeer ‘mijn smaak’! Deze laatste brief vind ik samen met de brief aan De Man Die Tegen Zijn Pan Schreeuwt, de mooiste van het stel.
    Hoop je ooit dagelijks ergens te kunnen lezen, in een krant of ergens ander.

    Groeten,

    Adriaan

  5. Ik heb een dubbel gevoel bij het lezen van de brieven. Ik vind ze bijzonder goed geschreven, poëtisch en beeldend, maar heb wel het gevoel dat ik er als buitenstaander niets mee te maken heb. Ik zou van sommige (fictieve?) ontvangers willen weten wie ze zijn. Toch spreekt daar de kracht van je brief-blog uit: willen weten wie het zijn.

  6. Ik denk dat het voor het grootste deel fictie is.


Geef een reactie

